LCMS: learning content managment system
IKT: információ és kommunikációs technológiák
Megőrülök a mozaik szavaktól. meg attól, h keresnem kell, hogy mit is jelentenek...
Szóval mi a különbség a Moodle és a korábbi keretrendszerek között?
- A fórum?
- A hallgatói aktivitás naplózása?
- A hallgatói blogok lehetősége?
- egyszerűbb tartalom publikálás?
A blog meglehetősen szegényes: egyszerűen, megosztva szerkeszthető, kommentelhető honlapok lebegnek lelki szemeim előtt.....
ahogy elnézem, a tartalomszerkesztésre minden mást használunk, de nem Moodle-t, a fórum elég jól működik, de video konferenciára megint valami mást használunk
Ime itt egy oktatási modul a Moodle-ben. Hát ezeket az oldalakat mi nem szerkeszthetjük és kommentelhetjük közvetlenül, azaz a tanuló a tudásfelépítés aktív résztvevőjévé korlátozottan válhat, a keret adta lehetőségeken belül....
emotikont viszont ide nem tudok betenni...:(
Viszont Irma blogjából könnyen ide tudom varázsolni az e-learning kompetencia virágot, íme:
Mi az egyetemen az elemzésre, megértetésre és a szintetizálásra tesszük a fő hangsúlyt és azt is értékeljük elsősorban...
Lehet persze, hogy a kollégák nem értenek ezzel a sommás itélettel egyet.
Kedves Zsi!
ReplyDeleteGratulálok blogod megszületéséhez!
Tudod olyan ez a blog-írás, hogy csak el kell kezdeni, azután már nem is tudod abbahagyni...
Sok sikert kívánok hozzá!
1. Igazad van, az a tananyag, amit Ti láttok, nem kommentelhető, és a tartalom kommentelését a Moodle közvetlenül nem is támogatja. A Tenegenes képzésben ezt formailag egy fogalomtárral oldottuk meg (a tananyag fejezeteinek címei voltak a fogalmak), ui. a Moodle-ben a fogalmakhoz lehet megjegyzést fűzni. (.
ReplyDelete2. Éppen ma olvastam, hogy pl. az e-portfóliót leginkább a felsőoktatás használja, éppen ezért a fő hangsúly a szakmai teljesítményre kerül, az egyéb személyes kompetenciák elsikkadnak, Mintha ez összecsengene azzal, amit Te írsz :)!
Ja, és még egy: a "nem kommentelhető" tananyag formátum az éppen a sokat áhított szabványos tananyag csomag - IMS csomag (a pályázatban emlegetett SCORM csomaghoz hasonló valami).
ReplyDeleteHú, francba, de jókat kérdezel!
ReplyDeleteAz e-learning megoldások, képzések hátterében lévő platformokkal szerintem kb. az a helyzet, mint mondjuk az autókkal. 10 ember 10 különféle megoldásra (a fenti példa esetében oktatási környezetre, vagy autómárkára)fogja letenni a voksát.
Van olyan elképzelés, mely szerint a Moodle tökéletesen alkalmas platform, mások szerint túlságosan kötött és merev rendszer. Egyes vélemények szerint lényegében nincs is másra szükség, mint egy nagy fórumra, ahol egy közösség osztja meg egymással a tapasztalatait - megint mások szerint az elképesztő méretű internetes "felső" különösebb beavatkozás nélkül szolgáltatja a szükséges "technológiai hátteret", csak megfelelően kell használni azt!
A tanulók aktív tudásépítése is érdekes kérdés. Ebből a szempontból az egyik véglet az, hogy egyáltalán nincs szükség ún. központi tananyagra, hanem a közösség szed össze, alkot meg mindent. A másik véglet, hogy van egy "kőbe vésett", konzerv tananyag és a felhasználó maximum véleményt nyilvánít ezzel kapcsolatban.
Ami a Prompt Oktatóközpont képzéseit illeti, mi próbáljuk kurzusainkat a középutas megoldáshoz pozicionálni.
Bár nekem személy szerint sokkal szimpatikusabb a közösségi tudásépítés, mint a központi tananyag - egy olyan megoldás, ami tisztán az első módszerre épít, a gyakorlatban egész egyszerűen nem működött.
Marinak: igen az e-portfolió lehetne a mézesmadzag, mind a vezetők, mind az oktatók felé. egy tanfolyam, amin mindenki elkészíti az e-portfolióját. Tegnap egyébként kiderült, hogy a tanszéken csak nekem van oktatási honlapom (sic!). Azzal vígasztalom magam, hogy biztos rosszabbak vagyunk, mint a TTK-s átlag. És az én régi oktatási honlapom is web1-es, aminek a szerkezetén 2005 óta nem változtattam.
ReplyDeleteMindez abból a szempontból pozitív, hogy van honnan fejlődni...
Robinak: írtál már valahol arról a közösségi tanulásról, ami "egyszerűen nem működött"? Elolvasnám....
ReplyDeleteHálózati tanulási, tanítási ELJÁRÁSOK,- rutinok, procedurák, folyamatok -, kidolgozására és ismeretére minimum szükség van a hálózatos oktatáshoz. Ez folyik most a világban, gondolom.
Fontos: nem azt mondtam, hogy a közösségi tanulás nem működött, hanem azt, hogy a TISZTÁN erre a módszerre építő gyakorlat nem működött, talán azért mert a tanárok többsége (mi magunk is) a "klasszikus - osztályterem-alapú oktatási környezetben szocializálódott és nehezen tudunk mást elképzelni!
ReplyDeleteEzek a Tenegen tapasztalatai voltak és így konkrétan csak ezt nem írtam le (nagyon sok dolgot nem írtam még le, amit le kellett volna), de itt van egy doksi, aminek a végén (utolsó 3-4 oldal) van valami azért erről.
Bér lehet, hogy már találkoztál vele.
http://issuu.com/frobben/docs/konnektivista_szeml_let