Sunday, 19 June 2011

Tananyagfejlesztés:kurzuskomponensek meghatározása

Újabb hálózati tanulás kurzuson on-line tananyagfejlesztésen a sor.
Ennek első lépésenként kiválasztottam egy régóta aktuális feladatot az Evolúcióbiológia BSC kurzuson. A hallgatóknak részben egyéni részben csoport munka eredményeként tanulmányt kell készíteniük. 

Az évek tapasztalatai alapján módosított téma: 
Egy adaptációs hipotézis felállítása és értékelése irodalmi adatok alapján.

A képen a nyirfaaraszoló (Biston betularia) világos fakéreghez adaptálódott világos változata látható.

A tanfolyam tananyagában adott lista segítségével első lépésként azt próbáltam meghatározni, hogy az eddigi gyakorlatom alapján milyen kurzuskomponensekre lesz, lehet szükség. Következő lépésben fogom hasonló módon összeszedni az oktatási céljaimat, ezután összerendelem az oktatási célokat a komponensekkel.

Tehát a kurzuskomponensek:

Információs komponensek
  • Téma meghatározása
  • Oktatási célok megnevezése
  • Feladatmeghatározás
  • Formai követelmények: hogyan hivatkozzunk?
  • Formai követelmények: hogyan írjunk?
  • Segédletek az ajánlott web 2.0-ás eszközökhöz


Tartalomközvetítő komponensek
  • Cikk átdolgozva
  • Előadás anyag ppt
  • Voicethread


Teljesítményt mérő, értékelő és gyakoroltató komponensek
  • On-line gondolattérkép készítés csoportmunkában
  • Egyéni  esszé
  • Önértékeléshez kérdőív
  • Önértékeléshez teszt

Kommunikációs komponensek
  • fórum,
  • Csoportfórum
  • Csevegés, filemegosztás
  • Voicethread

Kooperatív/kollaboratív tanulást támogató komponensek
  • Csoport profil: név,  tagok, választott taxon rövid bemutatása
  • közösen fejlesztendő fogalomtár,
  • közös linkgyűjtemény
  • közös szerzői munka online dokumentum-megosztással,


No comments:

Post a Comment