Válaszon két olyan web 2.0-ás alkalmazást, amit Ön szerint jól lehetne alkalmazni a pedagógiai munkában, és az alábbi vázlatpontok, a kérdésekre adott válaszok mentén fogalmazza meg az elképzelését arról, hogy milyen módon tudná beépíteni a napi gyakorlatában.
1. Mutassa be röviden a kiválasztott eszközöket!
Olyan ingyenes képmegosztó on line alkalmazás, amelyben a feltöltött képekhez, videókhoz szöveges vagy hangos megjegyzéseket lehet fűzni. Moodle-be integrálva a tanár pontozhatja a megjegyzéseket. Az alkalmazás egyes funkciókért éves felhasználói díjat kell fizetni, egyénenként vagy intézményenként. Az alapok ingyenesek. Nagyon jól érthető angolnyelvű, VoiceThread alkalmazással készült ismertetők találhatóak a fejlesztés honlapján minden egyes funkcióhoz.
2. Milyen tantárgyhoz választotta ezeket az eszközöket, és miért?
Evolúcióbiológia BSC előadás egyik esszéfeladatának megoldatásához választottam, mivel elégedetlen vagyok a megoldások színvonalával. Úgy gondolom, hogy ha lépésekre bontom a feladatot, bemutatok egy mintát és a hallgatók lépésről-lépésre párhuzamosan építik a saját példáikat, akkor legalább a struktúrája jó lesz a megoldásoknak.
Feladat:
Adaptációs magyarázat készítése.
Evolúciós adaptációs folyamat: ha az élőlények egyes öröklődő tulajdonságai valamilyen környezeti tényező hatására, más tulajdonságokkal szemben terjedtek el egy-egy populációban.
adaptív tulajdonság: az így elterjedt öröklődő tulajdonság
adaptív tulajdonság: az így elterjedt öröklődő tulajdonság
Populációk közti különbségek adaptációs magyarázata
Például a koromszennyezés hatására sötét színű lepkék kiszorították a világos színű lepkéket számos faj számos populációjából. Mivel a fekete lepkéket fekete háttéren nehezebben veszik észre a velük táplálkozó madarak, felállíthatjuk azt a hipotézist, hogy a sötét szín adaptáció a koromszennyezés miatti sötétebb környezethez.
A magyarázat elemei:
- öröklődő tulajdonság: állat színe
- változatok: sötét, világos
- szelektáló tényező: lepkéket fogyasztó madarak
- szelekció irányát módosító tényező: háttér színe
- módosító tényező állapotai: sötét és világos
3. Milyen pedagógia célhoz kapcsolható a választás:
- megértés elmélyítése,
- elvont fogalmak alkalmazása
- web alapú kreatív tevékenység fejlesztése,
- közösségi munka elősegítése
4. Írja le az elképzelését: mikor, milyen tananyag részhez, milyen formában (frontális órán, csoportmunkában, otthoni feladatokkal, stb.) valósítaná meg az ötletét?
Tananyag modul: szelekció és adaptáció
beadandó feladat elkészítéséhez segédanyag.
Feladatmegoldás módja:
4-5 fős csoportok azonos élőlénycsoportokon belül variáló tulajdonságokra keresnek adaptációs magyarázatot. A VoiceThread alkalmazással csoportonként egy fő dolgozik. A hallgatók képenként elmondják a saját megoldásaikat.
Kommunikáció:
A hallgatók nemcsak az én magyarázatomat hallják, de látják a társaik megoldásait is. Két naponta átnézem a beadási időszakban a Ha rossz a megoldásuk, akkor törlöm a hozzászólást, addig, amíg jó nem lesz. Egyéb segítséget nem adok.
5. Milyen informatikai háttér, milyen technikai feltételek szükségesek? Rendelkezésre állnak a feltételek? Szükség van-e informatikai munkatárs segítségére, vagy egyedül is elő tudja készíteni az alkalmazást? Ha igen, várható-e, hogy ezt a segítséget megkapja?
A hallgatóknak tudok kurzus mailt küldeni. A prezentációt egyedül is meg tudom csinálni, legalábbis remélem, h elboldogulok a hangfelvétellel is, bár ez több kollégának is gondot okozott. Gondolom, hogy .ppt file-okat is fel tudok vinni, ha nem, akkor átrakom képnek. Pontozhatnám a megoldásokat lépésenként, ha a Moodle integrációt megvennénk, ez esetben az egyéni kapcsolattartás is egyszerűsödne.
No comments:
Post a Comment