Sunday, 19 June 2011

Tananyagfejlesztés: tanítási célok meghatározása

Oktatási célok

Általános:
  • Szakszövegekkel támasztott követelmények megismerése
  • Szakkifejezések szakszerű használata
  • Szakmai megfogalmazások, fordulatok használata, teleologikus megfogalmazások kiszűrése

  • Megfelelő forráshivatkozás, kritikus forráshasználat
  • On-line eszközök alkalmazása, bővítése

  • Csoportépítés, csoportmunkához szükséges kompetenciák gyakorlása
  • Kooperativitás fejlesztése

Speciális:
  •  Adaptációs hipotézis szerkezeti elemeinek azonosítása, relációik megadása, hipotézis pontos megfogalmazása.
  • Választott cikk megértése, értelmezése, eredmények kreatív, kritikus alkalmazása és elemként való beépítése egy új dolgozatba.
  • Adaptációs hipotézisek elemzése, bizonyítékok kritikus vizsgálata


Azt szeretném, ha a hallgatók a Bloom-féle taxonómia ötödik tudásszintjéig jutnának.

A Bloom-féle taxonómia (Bloom, 1956) szerint a felismeréstől az összetettebb tudásszinteken keresztül jutunk el a legmagasabb fokozatig, az értékelési képességig. A modell szerint hierarchikusan egymásra épülő szintek:
  • ismeret (ismétlés, definiálás, rendezés)
  • megértés (leírás, magyarázat, azonosítás, felismerés, kiválasztás, lefordítás)
  • alkalmazás (használat, gyakorlat, bemutatás, illusztrálás)
  • analízis (kategorizálás, összehasonlítás)
  • szintézis (összeépítés, létrehozás, tervezés, kezelés, szervezés, ajánlás)
  • értékelés (döntés, támogatás, értékmeghatározás, becslés, előírás)





Más megközelítésben a színes szírmok jelzik, hogy a feladattal milyen általános kompetenciákat szeretnék fejleszteni:


1 comment:

  1. Nem csúnya, nagyon szép! A héten felkerülnek a videók arról, hogy hogyan tudsz képet szerkeszteni - persze ha abba is belemerülsz, akkor véged :D!

    ReplyDelete