Oktatási célok
Általános:
- Szakszövegekkel támasztott követelmények megismerése
- Szakkifejezések szakszerű használata
- Szakmai megfogalmazások, fordulatok használata, teleologikus megfogalmazások kiszűrése
- Megfelelő forráshivatkozás, kritikus forráshasználat
- On-line eszközök alkalmazása, bővítése
- Csoportépítés, csoportmunkához szükséges kompetenciák gyakorlása
- Kooperativitás fejlesztése
Speciális:
- Adaptációs hipotézis szerkezeti elemeinek azonosítása, relációik megadása, hipotézis pontos megfogalmazása.
- Választott cikk megértése, értelmezése, eredmények kreatív, kritikus alkalmazása és elemként való beépítése egy új dolgozatba.
- Adaptációs hipotézisek elemzése, bizonyítékok kritikus vizsgálata
Azt szeretném, ha a hallgatók a Bloom-féle taxonómia ötödik tudásszintjéig jutnának.
A Bloom-féle taxonómia (Bloom, 1956) szerint a felismeréstől az összetettebb tudásszinteken keresztül jutunk el a legmagasabb fokozatig, az értékelési képességig. A modell szerint hierarchikusan egymásra épülő szintek:
- ismeret (ismétlés, definiálás, rendezés)
- megértés (leírás, magyarázat, azonosítás, felismerés, kiválasztás, lefordítás)
- alkalmazás (használat, gyakorlat, bemutatás, illusztrálás)
- analízis (kategorizálás, összehasonlítás)
- szintézis (összeépítés, létrehozás, tervezés, kezelés, szervezés, ajánlás)
- értékelés (döntés, támogatás, értékmeghatározás, becslés, előírás)
Beillesztve innen: <http://edu.prompt.hu/file.php/2/moddata/resource/30/kompetencik.html>
Más megközelítésben a színes szírmok jelzik, hogy a feladattal milyen általános kompetenciákat szeretnék fejleszteni:
Nem csúnya, nagyon szép! A héten felkerülnek a videók arról, hogy hogyan tudsz képet szerkeszteni - persze ha abba is belemerülsz, akkor véged :D!
ReplyDelete